• Wakacje czas zacząć...

W piątek 23 czerwca uczniowie naszej szkoły odebrali świadedectwa ukończenia roku szkolnego. Podczas porannej akademii Pani Dyrektor wraz z wychowawcami zaprosiła na scenę uczniów klas 1-6, którzy otrzymali świadectwo z wyróżnieniem oraz tych, którzy w bieżącym roku szkolnym nie opuścili ani jednego dnia zajęć. Były brawa, gratulacje i mnóstwo pochwał. O godzinie 11, natomiast, rozpoczęło się pożegnanie klas ósmych. Po rozdaniu świadectw absolwenci zostali pożegnani przez reprezentatów klasy szóstej, którzy w przedstawieniu nawiązali do egzaminu ósmoklasisty oraz wręczyli swoim starszym kolegom słodkie upominki. W drugiej zaś części rodzice wraz z nauczycielami mogli obejrzeć filmiki ze wspomnieniami przygotowane przez tegorocznych absolwentów. Były podziękowania, wzruszające słowa i wiele pięknych życzeń na kolejny etap edukacyjny.

No więc... wakacje czas zacząć...

Na czas odpoczynku życzymy Wam, Drodzy Uczniowie, bezpiecznych wakacji, wspaniałych, niezapomnianych wyjazdów oraz wielu pięknych chwil spędzonych w gronie rodzinnym i przyjaciół.

Dyrekcji, Gronu Pedagogicznemu oraz wszystkim Pracownikom szkoły życzymy zasłużonego odpoczynku, wyciszenia oraz nabrania sił na nowy rok szkolny.

Do zobaczenia we wrześniu!!!

• Podsumowanie osiągnięć

W czwartek 22 czerwca odbył się apel podsumowujący rok szkolny 2022/23. Była to okazja do wręczenia  nagród za konkursy: ortograficzny i fotograficzny. Ósmoklasiści  otrzymali również  pamiątkowe dyplomy za  zaangażowanie sportowe w mijającym roku szkolnym, natomiast  uczniowie, którzy w tym roku zdali egzamin na kartę rowerową, otrzymali stosowny dokument.

• Ostatni dzwonek...

Zanim rozpoczniemy upragnione wakacje, zapraszamy na oficjalne zakończenie roku szkolnego 2022/23, które odbędzie się w piątek 23 czerwca według następującego porządku:

8.00- klasy I-VI

11.00- klasy VIII-e

• Klub miłośników gier planszowych

Gry planszowe są rewelacyjnym sposobem na rozrywkę, naukę i integrację. W ramach dodatkowych zajęć w drugim semestrze przekonali się o tym uczniowie klas IIb i IIIb. Dzieci poznały zasady wielu gier, między innymi: Ubongo, Rummikub, Wsiąść do pociągu, Dixit, Scrabble czy Biznes po polsku. Skupienie i radość towarzyszyły na każdych zajęciach!

• W poszukiwaniu beboków

W środę, 21 czerwca klasa piąta pojechała na wycieczkę do Katowic, do dzielnicy Nikiszowiec. Tam na uczniów czekało nie lada wyzwanie – trzeba było znaleźć cztery beboki ukryte gdzieś pomiędzy zabytkowymi kamienicami. „Bajtle” (dzieci) na początku otrzymały instrukcje, a później przystąpiły do poszukiwań. Udało im się zlokalizować beboka Ernesta grającego w hokeja przed wejściem na lodowisko. Później pod makietą Nikiszowca przed kościołem św. Anny znaleźli beboka Wincynta. Na parapecie „Cafe Byfyj” usiadł z kolei bebok Michalino z filiżanką kawy, zaś obok okna przy „Atelier z akwarelami” wspinał się bebok Jorguś. Uczniowie okazali się nieustraszonymi pogromcami beboków, za co zostali nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami.

To nie koniec ich spotkań z bebokami. W czwartek czekają ich „Bebokowe warsztaty”. Piątoklasiści będą tworzyć własne stwory z atrybutami charakterystycznymi dla każdego z nich.

• Wspólny czas w Stanicy Harcerskiej

W poniedziałek 20 czerwca dzieci z zespołu Radość, chórzyści Piano - Forte i fleciści spotkali się w Stanicy Harcerskiej w Wiśle Wielkiej. Pogoda nam wyjątkowo dopisała - pływaliśmy na rowerkach wodnych i na kajakach. Oczywiście w kapokach i po krótkim przeszkoleniu, które przeprowadzili dla nas panowie ze Stanicy. Potem piekliśmy kiełbaski i chleb na grillu. Spędziliśmy razem cztery godziny. Z chęcią wybierzemy się tam znów!

• Jak w „Tajemniczym ogrodzie”

W czerwcu uczniowie klasy piątej i czwartej wzięli udział w literackim projekcie Jak w „Tajemniczym ogrodzie”. Ich zadaniem było przygotowanie się do sesji zdjęciowej inspirowanej lekturą. Biegające po szkole kolorowe kwiaty i drzewa budziły zdziwienie pozostałych uczniów. Efekty pracy czwarto- i piątoklasistów możecie podziwiać w galerii.

• Mistrz Szkolnej Ortografii

Miło nam poinformować, iż w szkolnym konkursie ortograficznym III miejsce zajął uczeń klasy VI-Mikołaj Widera, II miejsce przypadło w udziale Marii Marks- uczennicy klasy VIIIa.

I miejsce, a tym samym tytuł Mistrza Szkolnej Ortografii wywalczyła Weronika Węgrzyn-uczennica klasy VIIIa. Serdecznie gratulujemy!!!

• Egzamin na kartę rowerową

12 czerwca odbył się w naszej szkole egzamin na kartę rowerową. Składał się on z dwóch części. W pierwszej uczniowie pisali test weryfikujący ich wiedzę. W drugiej części egzaminu uczniowie sprawdzili się na torze przeszkód. Pan policjant wygłosił krótką prelekcję  na temat prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po drodze. To był udany dzień dla zdających, bowiem wszyscy zaliczyli egzamin pozytywnie. Najważniejsze przed nimi, aby pamiętali o przepisach i bezpieczeństwie na drodze.

• Klasy III na wycieczce szkolnej

W dniach 12-13 czerwca klasy III - cie pod opieką P. Dyrektor, P. Barbary S. oraz P. Doroty G. uczestniczyły w dwudniowej wycieczce szkolnej do Wisły. Niewątpliwie wycieczka z noclegiem dla uczniów klas trzecich była wielkim przeżyciem. Podróż odbyła się pociągiem.

Pierwszego dnia po zameldowaniu się w ośrodku dzielnie przespacerowaliśmy około 8 km podziwiając przyrodnicze uroki Wisły. Był też czas na zabawę na pobliskim placu zabaw, a po sytej obiadokolacji wspólnie spędziliśmy czas na terenie ośrodka tuż przy szumiących kaskadach Wisły. Drugiego dnia po śniadaniu odbyła się 2,5 godzinna objazdowa wycieczka do najciekawszych zakątków Wisły. Po udanym czasie wolnym na rynku pośpieszyliśmy na pociąg do domu.

Wycieczkę zdecydowanie zaliczamy do udanych. Był to czas kiedy mogliśmy się zintegrować i miło spędzić czas.

• Pod skrzydłami...

Pod skrzydłami, to nasi ostatni goście na Ranczo Dulembówka. Zielona lekcja przyrody, podczas której w towarzystwie pięknych, dzikich ptaków Pan Krzysztof zabrał nas w niezwykły świat swoich skrzydlatych przyjaciół.

Jakie gatunki sów występują w Polsce, czym się żywią, kiedy polują, jakimi są rodzicami i wiele innych informacji o życiu tych niezwykłych ptaków. Kilka mitów na temat ptaków zostało obalonych, a nowych wiadomości przyswojonych. Już teraz nikt nie powie, że sowa to ptak nocy, jak jest naprawde? Wystarczy spojrzeć jej w oczy!

A może troszkę była to lekcja o życiu i naszej uważności? Czasami cierpliwość, otwartość na naturę oraz nasze marzenia mogą zmieniać rzeczywistość!

• Sukces naszych chórzystów

W niedzielę 4 czerwca nasz szkolny chór Piano-Forte pojechał do Lysek. W tamtejszej szkole odbył się IX Konkurs Pieśni Chóralnej im. Czesława Prudla. Każdy z chórów biorących udział w konkursie musiał przygotować jedną z pieśni tego kompozytora oraz kilka innych utworów. Nasi chórzyści wykonali pieśń ,,Lista próśb" Prudla oraz cztery inne utwory, w tym 3 z akompaniamentem fortepianu (niezastąpiony p.Mirek Lachowski). Nasz występ został nagrodzony dużymi brawami. Z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki. Z dużą radością przyjęliśmy informację o zdobyciu I miejsca.

Gratulujemy uczniom oraz p. Katarzynie Machnik za przygotowanie do konkursu.

• Dzień Dziecka w naszej szkole

1 czerwca w ramach obchodów Dnia Dziecka odbył się w naszej szkole piknik sportowy. Już od samego rana świeciło słoneczko i w dobrym nastroju udaliśmy się na boisko szkolne. Były gry i zabawy, badminton, piłka plażowa, turniej piłki nożnej, gry planszowe, tenis stołowy oraz wiele innych atrakcji. Odpoczynek na kocyku w towarzystwie koleżanek i kolegów był również jak najbardziej wskazany. Nie obyło się bez słodkiej niespodzianki. Dzień zaliczamy do bardzo udanych.

• Wycieczka klasy 4 i 5

29 maja klasy: 4 i 5 uczestniczyły w wycieczce do Ojcowa. Program wycieczki obejmował: przejazd do Pieskowej Skały, spacer do Maczugi Herkulesa, zwiedzanie ruin Zamku Kazimierzowskiego, wizytę w Muzeum Przyrodniczym Ojcowskiego Parku Narodowego- zwiedzanie wystawy oraz projekcję filmu. Następnie uczniowie wraz z opiekunami spacerowali malowniczą Doliną Prądnika, przeszli przez Bramę Krakowską, udali się do Groty Łokietka. Był też czas na drugie śniadanie w pięknych okolicznościach przyrody, a w drodze powrotnej dłuzszy postój na posiłek i odpoczynek po tak wyczerpującej przygodzie. Pogoda dopisała, dobre samopoczucie również. Wróciliśmy do Radostowic trochę zmęczeni ale bardzo zadowoleni.

• Wyjazd uczniów klasy VIIIb nad morze

W poniedziałek 29 maja uczniowie klasy VIIIb wraz z P. Elżbietą S. oraz P. Agnieszką P. wyjechali na 4-dniową wycieczkę nad morze. Po 8-godzinnej podróży pociągiem dotarliśmy do Gdyni.

Pełni wspaniałych nastrojów po zakwaterowaniu udaliśmy się na spacer uliczkami miasta i pięknym bulwarem nadmorskim. Podziwialiśmy zabytkowy okręt "ORP Błyskawica" oraz żaglowiec "Dar Pomorza”. Drugiego dnia wraz z panią przewodnik udaliśmy się do Gdańska gdzie zwiedziliśmy główne miasto, Europejskie Centrum Solidarności oraz Muzeum II Wojny Światowej. Te jedne z najnowocześniejszych muzeów w Europie zrobiły na nas ogromne wrażenie. Oryginalne wystawy oraz  tysiące eksponatów przeplatane nowoczesnymi stanowiskami multimedialnymi zaciekawiły zarówno dorosłych jak i młodzież. Trzeciego dnia zwiedziliśmy Katedrę Oliwską, w której wysłuchaliśmy 20 – minutowego koncertu organowego, piękny Park Oliwski oraz Muzeum Bursztynu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Gdyni Orłowie skąd, po zjedzeniu pysznych lodów, przez ponad godzinę szliśmy brzegiem morza do Gdyni Głównej podziwiając przy okazji piękny klif orłowski. Wieczór nasza młodzież spędziła na plaży grając w piłkę i ciesząc się wspólnymi chwilami. Ostatniego dnia, przed powrotem do domu, popłynęliśmy w rejs galeonem o nazwie „Dragon”. Przez około godzinę oglądaliśmy Port Gdyński.

Wyjazd bardzo podobał się młodzieży. Wspaniałe wspomnienia, piękna pogoda i niezapomniane chwile razem na pewno na zawsze pozostaną w naszej pamięci.

• Muzyczne sukcesy naszych uczniów

Uczniowie ZSP z Radostowic, działający w zespołach fletowych w ramach zajęć POPP wzięli udział w XVIII Regionalnym Konkursie Gry na Fletach Podłużnych w Kobiórze. Zdobyli nagrody w różnych kategoriach.

kat. 1 (kl. 1-4) Kornelia J. i Laura P. - I miejsce, Marta T. - II miejsce, Karol B. i Julia N. - III miejsce

kat. 2 (kl. 5-6) Igor P. i Oliwier D. - I miejsce

kat. 4 (duety) Laura P. z Mają G. oraz Emilia G. z Dagmarą S. - I miejsce

kat. 4 (zespoły) kwartet: Igor P., Matylda S., Zofia S., Natalia W. - I miejsce, kwartet: Olga W., Marta O., Maria H., Oliwier D. - II miejsce, trio: Antonina M., Marta F., Antonina P. - III miejsce

Gratulacje dla wszystkich młodych flecistów!!!

• Wycieczka klasy 6 do Planetarium

18 maja klasa 6 wraz z wychowawcą, p. Kulą i p. Łuszcz była na wycieczce w Śląskim Planetarium. Do Katowic dotarliśmy pociągiem, a dalej tramwajem i 1,5 km spacerem przez piękny park. Pierwszym punktem programu były dwulekcyjne zajęcia pt " Cztery pory roku", na których dowiedzieliśmy się Dlaczego gwiazdy spacerują po niebie? Kiedy Słońce wschodzi dokładnie w miejscu geograficznego wschodu?  Jak wraz ze zmianą pór roku zmienia się wygląd nocnego nieba? i wiele innych ciekawych rzeczy. Potem krótka przerwa i przeszliśmy na ekspozycję pt " Geofizyka". Na interaktywnych stanowiskach można było przeżyć symulowane trzęsienie ziemi, zobaczyć i usłyszeć prawdziwe błyskawice generowane przez cewkę Tesli, a także być świadkiem powstawania chmur i opadów atmosferycznych. Po wejściu do specjalnych komór przenieśliśmy się na chwilę w różne strefy klimatyczne. Mogliśmy również doświadczyć jak to jest być Pogodynką. Okazało się, że to wcale nie takie proste. Było dużo śmiechu. Do domu wróciliśmy około 16.00. Myślę, że każdy chociaż raz powinien odwiedzić Planetarium. Warto zobaczyć!

• Powodzenia Ósmoklasiści!

Drodzy Ósmoklasiści!

Niech podczas egzaminu towarzyszy Wam wiara we własne umiejętności. Życzymy Wam, aby osiągnięte przez Was wyniki stały się potwierdzeniem nie tylko rzetelnej wiedzy, jaką zdobyliście, ale również pozwoiliły Wam przekroczyć kolejny próg w edukacji!

• Znakomite wieści!!!

Dzisiejszego dnia, na zakończenie Daisy Days, ogłoszono wyniki konkursu

Pszczyńskich Impresji Instrumentalnych.

Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nasi uczniowie zostali nagrodzeni przez jury miejscami na podium.

Igor P. zajął II miejsce, a zespół "Flauti dolci" - I miejsce w swoich kategoriach.

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!

• Zawody w czwórboju lekkoatletycznym

15 maja odbyły się zawody w czwórboju lekkoatletycznym. Naszą szkołę reprezentowały uczennice klasy piątej i szóstej: Agata R., Zosia G., Blanka J., Laura C., Weronika S. oraz Zosia W. Dziewczyny rywalizowały w następujących konkurencjach sportowych: bieg na 60m, skok w dal, rzut piłeczką palantową, bieg na dystansie 600m. Pomimo deszczowej pogody wszystkim dopisywała miła, sportowa atmosfera. Ostatecznie nasza sportowa reprezentacja zajęła 2 miejsce!!!

Gratulujemy i życzymy dalszych sportowych sukcesów.